loading...
وبلاگ بام لند
netware بازدید : 27 یکشنبه 26 تیر 1401 نظرات (0)

نحوه انتخاب بهترین کلمات کلیدی

قبل از اینکه کیورد ریسرچ را انجام دهید، باید بدانید چه کلمات کلیدی مناسب سئو است. در حالت ایده‌آل بهتر است از کلمات کلیدی long-tail استفاده کنید. این کلمات معمولا شامل 3 کلمه یا بیشتر هستند. کلمات long-tail مزایای زیادی دارند که چند مورد از مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  1. شما رقبای کمتری هنگام سرچ در SERP خواهید داشت.
  2. این کلمات خاص‌تر هستند.
  3. Long-tail‌ها بیشتر و واضح‌تر در مورد هدف سرچ مخاطب به گوگل اطلاعات می‌دهند و مشخص می‌کنند مخاطبان چه انتظاراتی دارند.
  4. جستجوگری که از این طریق به صفحه شما دسترسی پیدا می‌کنند، به خرید یا تکمیل یک عمل نزدیکتر است.

اغلب بازاریابان حجم سرچ‌ها را در نظر می‌گیرند و فکر می‌کنند چون long-tail‌ها حجم سرچ کمتری دارند، ارزش کمتری هم دارند. اما در نظر داشته باشید که کلمات یا عبارات کوتاه اغلب توصیف دقیقی از ذهنیت جستجوگر ندارند. یعنی در واقعیت سئو کردن این کلمات کلیدی به خودی خود یک چالش بزرگ است. مثلا جستجوگر کدام عبارت را ممکن است سرچ کند؟ “کوتاهی مو” یا “مدل کوتاهی مو زنانه و شیک”. مسلما مخاطب وقت کافی برای پیدا کردن هدف خود از بین هزاران نتیجه جستجو را ندارد. بنابراین منطقی است که با استراتژی بهتری عمل کنیم.

در مورد کلمات کلیدی Seed تحقیق کنید

گفتیم کلمات کلیدی طولانی گزینه‌های خیلی خوب و موثری در سئو هستند. اما تعیین این کلمات کار ساده‌ای نیست و نیاز به مهارت و دانش کافی دارد. در واقع شما باید keyword research خود را در حجم گسترده‌ای انجام دهید و بهترین کلمه کلیدی کوتاه را به عنوان هسته یا بذر عبارت در نظر بگیرید. پس از این مرحله، نوبه آن رسیده که با کلمات دیگر، یک عبارت یا کلمه کلیدی long-tail بسازید.

 

تصور کنید که وب‌سایت شما بخش فروش “کفش کوهنوردی” دارد. در بخش سرچ ابزارهای کیورد ریسرچ مانند ابزار keywordchi ، عبارت ” کفش کوهنوردی” را تایپ کنید.تصویر اضافه بشه

حالا شما به صدها ایده برای کلمه کلیدی دسترسی دارید و حتی می توانید برای خدمات سئو هزینه هم پرداخت کنید.

در نظر بگیرید که مخاطب شما چه پیش زمینه‌ای در مورد موضوع دارد

تعداد زیادی از نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا، همان چیزی را که مخاطب می‌داند، مجدد بازگو می‌کنند. بخش مهمی از تحقیقات موثر در مورد کلمات کلیدی، شامل انتخاب موضوع مناسب و اضافه کردن جزئیات به محتوا است. اگر می‌خواهید با اضافه کردن جزئیات منحصر به فرد و هوشمندانه توجه مخاطبان را جلب کنید، ابتدا باید بدانید مخاطب چه پیش‌زمینه‌ای از موضوع دارد.

مثلا در ادامه همان مثال “کفش کوهنوردی”، می‌توانید صفحه ابزار ریسرچ را اسکرول کرده و ببینید مخاطبان در گذشته چه عباراتی را در این محدوده سرچ کرده‌اند.عکس اضافه کن

سه پست رتبه اول گوگل را آنالیز کنید

گوگل بیخودی محتوایی را در صفحه اول و در رتبه‌های 1 تا 3 جستجو قرار نمی‌دهد. ربات‌های گوگل میلیاردها پست را در سراسر فضای وب اسکن می‌کنند تا بهترین محتوا را برای هر کلمه کلیدی نمایش دهند. جالب است بدانید که سه پست اول، همیشه سه وجه اشتراک دارند:

  1. مقالات آن‌ها معمولا بیشتر از 2000 الی 3000 کلمه دارند.
  2. شامل محتوا و اطلاعات معتبر و جامع هستند.
  3. جدیدترین و دقیق‌ترین آمار و اطلاعات را در مورد موضوع به مخاطب ارائه می‌دهند.

هنگام آنالیز 3 محتوای برتر حتما از خود بپرسید جای چه مورد یا موضوعی در آن‌ها خالی است؟ چطور می‌توانید محتوای آن‌ها را ارتقا دهید؟ آمارهای آن‌ها جدید است یا قدیمی؟ آیا می‌توانم از یک دیدگاه و زاویه جدید به موضوع نگاه کنم؟

اگر می‌خواهید از صفحات برتر بالاتر باشید، باید محتوای بهتری هم نسبت به آن‌ها داشته باشید.”

سرچ‌ها و ریز نتایج مرتبط با موضوع را در گوگل آنالیز کنید

به عنوان بخشی از keyword research وب‌سایت خود، به نظر می‌رسد ارزش آن را داشته باشد که کمی زمان صرف کنید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل سرچ کنید. بعد از سرچ، اطلاعات صفحه نتایج را آنالیز کنید.

به پایین صفحه سرچ بروید و عبارات جستجوی مرتبط را چک کنید و آن‌ها را هم آنالیز کنید. حتی لازم است تا به بخش سوالات کاربران هم سری بزنید. از این طریق متوجه می‌شوید که مخاطبان به دنبال چه پاسخی هستند و می‌توانید در وبلاگ خود پاسخ سوالات آن‌ها را در قالب یک محتوای کامل و معتبر ارائه دهید.

ابزارهای keyword research

ابزارهای مختلفی برای کمک به شما و تعیین کلمات کلیدی مناسب محتوای شما وجود دارد. این ابزارها هم به صورت رایگان و هم پولی موجود هستند. حتی برخی از این ابزارها توانایی نتیجه‌دهی به زبان فارسی را ندارند. بنابراین شناخت آن‌ها می‌تواند مسیر بهتری را به ما نمایش دهد تا نتیجه‌ی درست‌تری بدست بیاوریم.

 

  1. Mizfa Tracker: ایرانی، پولی، ارزان قیمت
  2. سرچ کنسول گوگل : رایگان، معتبر
  3. Nightwatch: پولی، گران قیمت، خارجی
  4. Small SEO Tools: رایگان، معتبر، لوکیشن ایران را ندارد
  5. Keywordchi: ایرانی، رایگان

توصیه می‌کنم که حتما مقاله‌ی کلمات کلیدی را مطالعه کنید تا با انواع کلمات کلیدی بیشتر آشنا شوید. در واقع کیورد ریسرچ نیاز به شناخت کامل از کلمات کلیدی و نکات سئو دارد. هیچ بخشی از سئو، مجزا از دیگر قسمت‌ها نیست. پس سعی کنید دانش خود را در این حوزه روز به روز افزایش دهید. 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 411
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 129
  • بازدید ماه : 508
  • بازدید سال : 4,352
  • بازدید کلی : 20,224