loading...
وبلاگ بام لند
netware بازدید : 30 چهارشنبه 19 مرداد 1401 نظرات (0)

مزرعه لینک بخشی از دسته ی وسیع‌ تکنیک ‌های سئو کلاه سیاه است که برای فریب موتورهای جستجو در نهایت فریب دادن سایت شما در رتبه ‌بندی بالاتر از آن چیزی که در صورت استفاده از روش ‌های فوق ‌العاده باید رتبه ‌بندی می‌ شد، طراحی شده ‌است. در این مقاله، ما نگاهی عمیق ‌تر به این موضوع خواهیم داشت که مزرعه‌ لینک چیست، چگونه آن ها در واقع بخشی قانونی از سئو و بازاریابی دیجیتال هستند، و همچنین این که چرا باید از لینک کردن سایت خود با مزرعه لینک اجتناب کنید (البته اگر می خواهید وب سایت خود را سالم و قابل جستجو حفظ کنید)

تعریف مزرعه پیوندها یا مزرعه ی لینک

 

اصطلاح “مزرعه لینک” به زبان انگلیسی « link farm » به مجموعه ای از صفحات وب اطلاق می شود که به یک صفحه هدف در وب سایت دیگر پیوند می خورند. تنها دلیل انجام این عمل، افزایش رتبه ی سئو سایتی است که به آن لینک داده می شود.

زمانی که گوگل شروع به کار کرد، این ایده ی عالی را داشت که می خواهد اطلاعات جهان را سازمان دهی کند. آنها این ایده را از قلمرو بلندی به دنیای واقعی با ارزش گذاری بیشتر برای اطلاعاتی که افرادی – که در حال انجام پرس و جوهای جستجوی خاص هستند – مرتبط با آنها و برآورده کردن نیازهایشان هستند، بردند.

گوگل محبوب ترین پاسخ به سوالات جستجو را در یک کادر در ابتدای صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی می کند. یکی از روش‌ هایی که در مورد محبوبیت صفحات قضاوت می‌ شود این است که تعداد زیادی از افراد اطلاعات موجود در آنها را آنقدر ارزشمند می‌ دانند که از وب ‌سایت خود به صفحه با محتوای مورد علاقه خود لینک می ‌دهند.

تمام تمرین های لینک سازی، مزرعه لینک نیستند!

 

این نکته بدان معنا نیست که همه ی تمرین ‌های لینک سازی یا همان link building ها باید به عنوان “مزرعه لینک” توصیف شوند. شما می ‌توانید پیوندهای واقعی به سایت خود ایجاد کنید، که ممکن است برای افراد جالب باشد، در پلتفرم ‌هایی مانند رسانه‌ های اجتماعی. وبلاگ نویسی مهمان همچنین یک راه عالی برای ایجاد پیوندهای واقعی از سایت های شخص ثالث به سایت خود است. این پیوندها به خوبی در روش‌ های سئو کلاه سفید قرار دارند، زیرا هدف آنها افزودن ارزش به خوانندگان است.

برای مطالعه درباره ی سئو کلاه سفید کلیک کنید

اینکه چرا مزرعه لینک به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه طبقه بندی می شود به این دلیل است که پیوندهای مصنوعی به یک سایت خاص از صفحات وب ایجاد می کند که ارزش ذاتی ندارند. در بدترین حالت، این سایت ها فقط مجموعه ای از لینک های وب سایت هستند. برخی از آنها سعی می کنند هدف واقعی خود را با محتوایی که از سایت های دیگر کپی شده است پنهان کنند.

سئو کلاه سیاه چیست؟ اینجا کلیک کنید.

اگر دوست دارید وب سایت شما در SERP رتبه بالایی داشته باشد، باید از مزرعه لینک فاصله بگیرید. این به این دلیل است که اگر سایت شما درگیر این عمل باشد یا با سایتی مرتبط باشد که در زمینه تولید لینک فعالیت دارد، جریمه سنگینی برای این کار خواهید داشت. این به این دلیل است که کشاورزی پیوند یک رفتار غیراخلاقی است. در اصل، این امر باعث ربودن ترافیک از سایت هایی می شود که واقعا درآمد کسب می کنند.

سایر تاکتیک های سئو کلاه سیاه که باید از آنها اجتناب کنید

 

تاکتیک های سئو کلاه سیاه در ساخت لینک متوقف نمی شوند. ده ها مورد دیگر وجود دارد که صاحبان وب سایت های نه چندان دقیق و افرادی که دوست دارند خود را به عنوان متخصص سئو ببینند درگیر آن هستند تا از نظر بازاریابی دیجیتال و سئو مسیر کوتاهی را طی کنند.

پر کردن متن با کلمات کلیدی

 

هنگامی که ما در مورد “پر کردن متن با کلمات کلیدی” یا همان  keyword stuffing صحبت می کنیم، به شیوه ای اشاره می کنیم که افراد از کلمات کلیدی سایت خود به روشی استفاده می کنند که حتی ذره ای طبیعی نیست. فکر اصلی پشت پر کردن کلمات کلیدی این است که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتری را بتوانید در یک صفحه یا مقاله در وب سایت خود وارد کنند، احتمال اینکه وب سایت راحت تر پیدا شود بیشتر است.

اما این تلاش نتیجه ی دیگری را در پی داشت! مشخص شد که این عمل تاثیر زیادی بر تحریف معنای آنچه که سعی در برقراری ارتباط می کرد، داشت. همان طور که کاربران وب سایت شروع به اجتناب از وب سایت هایی کردند که پر کردن کلمات کلیدی را نشان می دهد، موتورهای جستجو شروع به جریمه کردن سایت هایی کردند که در این کار شرکت داشتند.

پنهان کاری

 

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه پنهان کاری و به اصطلاح انگلیسی cloaking نام دارد. این استراتژی شامل نشان دادن یک محتوا به کاربر و نشان دادن یک قسمت دیگر به موتور جستجو است. نتیجه این است که به خواننده آنچه را که می‌ خواهد ببیند نشان می ‌دهد – به طوری که آن ها کلیک نمی ‌کنند – اما محتوایی را به موتور جستجو ارائه می‌ کند که می ‌خواهند آن را به صورت پاراگراف کنند (که لزوما خواننده پسند نیست). در نهایت، شما باید محتوای وب خود را برای خواننده و همچنین موتور جستجو بنویسید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 411
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 545
  • بازدید سال : 4,389
  • بازدید کلی : 20,261