loading...
وبلاگ بام لند
netware بازدید : 23 پنجشنبه 27 مرداد 1401 نظرات (0)

سئو محصولات یعنی چه و چه کاربردی دارد؟

 

قیف فروش روشی است که با کمک آن می‌توانید مشتریان زیادی بدست آورید و سئو محصولات به تشکیل این قیف کمک می‌کند. در روش قیف فروش بازاریابان باید استراتژی خود را طبق مراحل زیر انجام دهند:

  1. آگاه‌سازی
  2. ایجاد علاقه
  3. تصمیم‌گیری
  4. اقدام به خرید

زمانی که توضیحات کامل و منحصر به فردی در مورد محصولات شما نوشته شده باشد، خود به خود مراحل آگاه‌سازی و ایجاد علاقه تا حد زیادی انجام می‌شود. با خلاقیت و دیدگاه متفاوت خود می‌توانید جذابیت یک محصول را چندین برابر کنید و احتمال تبدیل کاربر به مشتری وفادار را بالا ببرید.

فقط دقت کنید که در فضای وب باید هر محتوا و فایلی که می‌خواهید در معرض نمایش قرار بگیرد را با اصول مناسب بهینه‌سازی کنید. هرچه محتوا و توضیحات محصول شما بیشتر در دسترس مخاطبان قرار بگیرد، تجربه کاربری، ترافیک و نرخ تبدیل وب‌سایت از نظر کمی و کیفی بهبود پیدا می‌کند.

منظور از سئو محصولات و توضیحات محصول چیست؟

 

SEO محصول، همان توضیحات محصول است که با در نظر گرفتن تکنیک‌های سئو و مطابق با قوانین موتورهای جستجو نوشته می‌شود. خود سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای اصلاح و بهبود یک وب‌سایت، صفحه وب یا تکه‌ای از محتوا انجام می‌شوند. نتیجه این اقدامات کسب رتبه حداکثری در SERPهای مرتبط است.

 

عوامل زیادی وجود دارد که به سئو کمک می‌کنند، اما نکته حائز اهمیت و مشترک بین همه‌ی این عوامل، هدف بهبود تجربه کاربری است. یعنی محتوایی که به کاربران نشان می‌دهید باید جذاب، خلاقانه و البته مرتبط با پرسش آن‌ها باشد.

با کمک سئو، سازماندهی هر وب‌سایت بهتر می‌شود و کاربران خواناترین و روان‌ترین محتوا را از سرچ خود بدست می‌آورند. زیاد ذهن خود را در گیر طول محتوا نکنید. در مورد SEO محصولات طول محتوا می‌تواند متغیر باشد. کیفیت و البته جذابیت توضیحات را ملاک اصلی کار خود قرار دهید.

در برخی موارد شاید گوگل مثل توضیحات متا، محدوده خاصی برای شما تعیین کند. برای اینکه درگیر این مسئله نشوید، توضیحات را در محدوده‌ی 160 کارکتر و کمتر از آن قرار دهید. اگر محصولات شما پیچیدگی بیشتری دارند، می‌توانید تا چند صد کلمه برای آن‌ها توضیحات بنویسید.

چرا توضیحات محصول در SEO مهم است؟

 

خرید آنلاین در دنیای امروز چیزی بیشتر از راحتی را برای مردم فراهم می‌کند.”

در واقع مصرف‌کنندگان مدرن در تلاش هستند تا بتوانند به خرید آنلاین به چشم یک فرآیند رفع نیاز و خرید سریع که امنیت بالایی دارد نگاه کنند. بعد از ورود ویروس کووید و شیوع آن، خرید آنلاین به حدود 53% از آمار خرید جهانی افزایش یافت.

یعنی اگر بتوانید توضیحات مناسب و درستی برای محصولات خود بنویسید و با رعایت اصول SEO آن‌ها را در فضای وب به اشتراک بگذارید، به طور قطع مشتریان وفادار و بالقوه زیادی را دریافت می‌کنید. یعنی با یک اقدام درست در فضای دیجیتال، درصد قابل توجهی به حجم فروش سالانه شما افزوده می‌شود. اما بیایید از دید تخصصی دلایل اهمیت سئو محصولات را بررسی کنیم.

پیشنهاد ما به شما: تاثیر نرخ پرش

1.      کسب رتبه بهتر در SERP

 

اکثر متخصصان و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را روی صفحات فرود متمرکز می‌کنند. اما بهینه‌سازی کامل صفحات محصول هم اهمیت غیرقابل انکاری دارد و نباید از این بخش غافل شویم. سئو محصولات شانس شما را برای دست‌یابی به رتبه یک و صفحه اول گوگل بالاتر می‌رود.

2.      بهبود تجربه کاربری

 

اگر واقعا می‌خواهید که رتبه SERP خود را رشد دهید، باید فراتر از انتخاب کلمات کلیدی فعالیت کنید. صفحات وب‌سایت شما باید تجربه کاربری با کیفیتی را در هر سطح و بخشی ارائه دهند. یعنی صفحات توضیحات محصول هم باید باکیفیت و بهینه شده باشند.

 

  1. نرخ تبدیل بالاتر

 

هرچه سئو محصولات بیشتر باشد، احتمال اینکه عبارت جستجوی کاربر ب محتوای شما کاملا مطابقت داشته باشد و در زمان مناسب در دسترس مشتریان قرار بگیرد، بیشتر می‌شود. یعنی توضیحات هر لحظه آماده تبدیل و اراده به مشتریان خواهند بود. در این شرایط لیدهای شما کیفیت بالاتری خواهند داشت و همین مسئله باعث افزایش سود شما می‌شود.

پیشنهاد ما به شما: متخصص سئو

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 411
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 328
  • بازدید ماه : 707
  • بازدید سال : 4,551
  • بازدید کلی : 20,423