loading...
وبلاگ بام لند
netware بازدید : 18 شنبه 29 مرداد 1401 نظرات (0)

تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت در بخش داخلی سایت

 

موضوع موردبحث دیگر، محتوای تکرارشده در همان سایت است که به عنوان محتوای تکراری داخلی نیز شناخته می‌شود.
در این مورد، آسیب‌ها جزئی‎تر هستند و عمدتاً به بدتر شدن رتبه‌بندی صفحات حاوی Duplicate Content در SERP مربوط می‌شوند. این نیز به دلیل دشوار شدن کار خزنده‌های موتورهای جستجو برای تعیین نسخه اصلی و نشان دادن آن کاربران است.

مقاله مرتبط: سئو داخلی چیست؟

چگونگی تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت

 

آیا محتوای تکرارشده تهدیدی برای سئو سایت است؟ تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت به چه صورت است؟ بیایید مثالی بزنیم: تصور کنید که می‌خواهید تعریف یک کلمه خاص را در دو نسخه از یک واژه‌نامه پیدا کنید. نسخه اول به دلیل خطای چاپ، دارای صفحه‌های تکراری بسیاری است. در عوض نسخه دوم اصلاح شده است و تکراری در آن وجود ندارد. کدام یک را ترجیح خواهید داد؟
به همین دلیل است که غفلت از مدیریت محتوا  داخلی، خزیدن سایت شما را برای گوگل دشوار می‌کند. درواقع، در صورت وجود صفحات تکراری، این اتفاق می افتد که:

خزنده نمی داند کدام نسخه را باید در فهرست قرار دهد و کدام را حذف کند: درست است که می‌تواند یک مورد را انتخاب کند، اما اصلا مطمئن نیست که بهینه است یا نه.

اتلاف بودجه خزیدن پیش می‌آید که در سایت‌های بزرگ‌تر می‌تواند منابع اصلی را از نمایه پنهان کند.

لینک جویس به جای اینکه در یک صفحه واحد ادغام شود، پراکنده می‌شود.

خزنده نمی‌داند کدام آدرس اینترنتی را باید در نتایج قرار دهد، تا آنجا که ممکن است موارد تکراری را در رقابت با یکدیگر قرار دهد.

می‌توانیم با مدیریت کردن موارد تکراری، راه را برای خزنده از طریق یک مسیر روشن و بدون مانع هموار کنیم.”

آیا می خواهید موقعیت ارگانیک خود را در تجارت الکترونیکی به بهترین حالت برسانید؟
خوب پس باید مطمئن شوید که صفحات قابل نمایه سازی سایت شما باید منحصر به فرد، مفید و اصلی باشند!

چگونه محتوای تکراری در وبلاگ را تشخیص دهیم؟

 

از آنجایی که تحلیل‌های اخیر گزارش می‌دهند که تقریباً 30 درصد وب توسط محتواهای تکراری اشغال شده است، باید ببینید که سایت شما نیز تحت تأثیر آن قرار گرفته است یا نه. از آنجایی که اکنون تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت را می‌دانید، لازم است حتما آن را بررسی کنید.

 

برای بررسی آن می‌توانید از یک ابزار خودکار استفاده کنید که در میان آن‌ها به Copyscape یا Optimizer SISTRIX اشاره می‌کنیم. این ابزارها تمام محتویات وب‌سایت را اسکن می‌کنند و تشخیص می‌دهند که آیا URLهای تکراری دیگر یا محتوای یکسانی در هر دو دامنه داخل سایت وجود دارد یا خیر. همچنین وجود محتوای تکرارشده را در دامنه‌های خارجی تشخیص می‌دهند.

محتوای کپی شده و محتوای تکراری چه تفاوتی با هم دارند؟

 

محتوای کپی شده در مقایسه با محتوای تکراری دارای شرایطی به مراتب بدتر از جمله سرقت ادبی عمدی است. در واقع، اگر محتوای تکرارشده در بیشتر موارد «خطا» توسط مدیران وب‌سایت باشد، محتوایی که کپی باشد را سواستفاده از یک محتوا درنظر می‌گیرند. با عواقبی که فراتر از مرزهای جریمه سئو است؛ یعنی هر کسی که بدون مجوز قبلی از محتوای دیگران استفاده و آن را کپی ‌کند، در معرض خطر نقض دستورالعمل‌های Google و قوانین حفاظت از حق نسخه‌برداری قرار می‌گیرد.

به همین دلیل همانطورکه محتوای تکراری می‌تواند باعث حذف شما در نتایج جستجو شود، محتوای کپی شده نیز هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی توسط گوگل جریمه می‌شود. به همین دلیل، زمانی که تصمیم می‌گیرید از بخش مهمی از محتوای سایت دیگری استفاده کنید، به یاد داشته باشید که از نشانه‌گذاری معنایی مناسب در کد منبع استفاده کنید.

پیشنهاد ما به شما: کلمات کلیدی

کلام پایانی

 

به پایان مقاله تاثیر محتوای تکراری روی سئو سایت رسیدیم. اگر مشکلی با Duplicate Content داشتید یا نگران این هستید که در آینده با این مشکل مواجه شوید، اکنون نکاتی را برای کنترل اوضاع لازم است را می‌دانید. فقط افرادی که از جنبه‌هایی از این قبیل سایت خود را بهینه می‌کنند، می‌توانند به طور مناسب با گوگل ارتباط برقرار کنند و می‌توانند پایه‌های درستی را برای یک موقعیت ثابت و پایدار در طول زمان ایجاد کنند.
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، برخورد با محتوای تکراری می‌تواند از نظر فنی پیچیده باشد. اگر برایتان سخت بود، اجازه دهید یک متخصص سئو این کار را برای شما انجام دهد. خیلی اوقات این بهترین راه حل است، در غیر این صورت فقط خطر پیچیده‌تر شدن شرایط بیشتر می‌شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 411
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 147
  • بازدید ماه : 526
  • بازدید سال : 4,370
  • بازدید کلی : 20,242