loading...
وبلاگ بام لند
netware بازدید : 18 پنجشنبه 03 شهریور 1401 نظرات (0)

رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه

 

بعد از اینکه انقلاب علمی در دانشگاه‌های جهان بوجود اومد، یکی از رشته‌هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفت و لزوم ایجاد رشته براش حیاتی شد، بحث رشته‌های مدیریتی شد. بعدها با توجه به چند تخصصی شدن رشته‌ی مدیریت، هر کدوم از گرایش‌های مدیریت، برای خودشون صاحب رشته‌های مستقل شدن.
رشته‌های مدیریت با همه‌ی شاخه‌های اساسی شون در ایران طرفداران بسیاری دارن و دانشگاه‌های بسیاری این رشته‌ها رو تدریس میکنن. یکی از اون رشته‌های اساسی هم در دانشگاه‌های کشور، رشته‌ی مدیریت صنعتی هست که بسیار هم طرفدار داره.

شما میتونید با شرکت در کنکور و انتخاب یکی از گرایش‌های رشته‌ی مدیریت صنعتی، در این رشته به تحصیل بپردازند و مدارج عالی رو کسب کنند. این نکته رو بهتون بگم که مدیریت صنعتی، یک رشته‌ی بسیار کاربردی با بازار کار خوبه، پس سعی کنید حتما این رشته رو در دانشگاه دنبال کنید تا علاوه بر یادگیری علم مدیریت، یک رزومه قوی هم برای خودتون درست کنید.

مقاله مرتبط: انواع مدیریت

 

گرایش‌های رشته‌ی مدیریت صنعتی

 

بر اساس اطلاعاتی که تیم ماهان تیموری کسب کرده، تا به امروز گرایش‌های زیر از رشته‌ی مدیریت صنعتی در دانشگاه‌های ایران تدریس میشه:

1) گرایش تولید و عملیات

2) گرایش تحقیق در عملیات

3) گرایش مدیریت و عملکرد

4) گرایش مدیریت زنجیره تامین

5) گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری

6)گرایش مدیریت پروژه

که از بین گرایش‌های بالا، گرایش مدیریت پروژه هم تقاضای بیشتری در بازار کار داره و هم درآمد بهتری داره. البته باز هم همه چیز به علاقه شما برمیگرده. شما میتونید با مراجعه به وبسایت دانشگاه‌ها و دیدن سرفصل دروسی که در دانشگاه در این گرایش‌ها تدریس میشه، بر اساس علاقه‌ی خودتون رشته‌ی مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

 

بازار کار رشته‌ی مدیریت صنعتی

 

رشته‌های مدیریتی توی ایران به شدت در بازار کار، پرتقاضا هستن و ما با کمبود نیرو در زمینه‌های تخصصی مدیریتی مواجه هستیم. به همین دلیل، اگر شما یکی از علاقمندان این رشته هستید یا در حال تحصیل در این رشته هستید و به بازار کارش فکر می‌کنید باید بگم که خیالتون راحت.

شما میتونید با یک رزومه خوب، با یک معدل مناسب و یک سابقه کاری چند ساله، بهترین صندلی‌های مدیریتی رو در اختیار خودتون بگیرید. بر اساس آماری که در بازار کار موجوده، کسانی که در رشته‌های مدیریت صنعتی تحصیل کردن میتونن در مشاغلی مثل:

مدیریت واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ از جمله کارخانجات، کارگاه‌هاو شرکت‌ها و همچنین مدیریت و کنترل پروژه، مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل موجودی‌ها، مدیریت و کارشناسی کنترل کیفیت، کارآفرینی و موارد بازاریابی، استراتژی، منابع انسانی، مالی و غیره استارتاپ‌ها، تحلیل مالی و اقتصادی قبل از پروژه، حین پروژه، تولید و مدیریت، برنامه‌‌ریزی و کنترل تولید مشغول به کار بشن. “.

پیشنهاد ما به شما: مدیریت کسب و کار

 

درآمد رشته‌ی مدیریت صنعتی

 

برای رشته‌های مدیریتی عمدتا نمیشه درآمد مشخصی تعیین کرد، چون که بسته به جایی که کار میکنید و بسته به نوع گرایشی که دارید در آمد‌ها خیلی متفاوت میشن. اما چیزی که میتونم در مورد درآمد رشته‌ی مدیریت صنعتی به شما بگم اینه که:

شما با داشتن مدرک دانشگاهی رشته مدیریت صنعتی و چند مدت هم سابقه کار، میتونید به درآمد‌های بالاتر از میانگین جامعه برسید و اگر بخواید در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی کار کنید، عالی ترین سطح حقوق رو خواهید داشت و اگر هم بخواید در سازمان‌های خصوصی کار کنید، بسته به گستردگی کارتون می‌تونید، زندگی بسیار خوبی به لحاظ مالی داشته باشید. “.

اگر بخوام یه نتیجه بگیرم، میتونم بگم که فرقی نمیکنه که به کدوم حوزه‌ی مدیریت علاقه مند هستید، چیزی که مهمه اینه که اگر دوس دارید که سمت مدیریتی داشته باشید و از این کار خوشتون میاد، کافیه که یه اطلاعات جامعی ازش بدست بیارید و بعد وارد این حوزه بشید.

اما اگر دیگه فارغ التحصیل شدید و آماده‌اید که جایی استخدام بشید و کارتون رو شروع کنید، نیاز به یک سری اطلاعات در مورد اصول مدیریت دارید که حتما هم در مصاحبه‌ها ازتون سوالشو میپرسن هم بدرد کارتون میخوره. میتونید مقاله اصول مدیریت رو هم دنبال کنید که تمامی اطلاعات لازم برای یادگیری مدیریت رو اونجا براتون آماده کردیم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 411
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 132
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 223
  • بازدید ماه : 602
  • بازدید سال : 4,446
  • بازدید کلی : 20,318