loading...
وبلاگ بام لند
netware بازدید : 21 دوشنبه 05 دی 1401 نظرات (0)

1. ایندکس نشدن صفحات از خطاهای سرچ کنسول

 

ممکن است گوگل صفحات خاصی را در وب‌سایت شما ایندکس نکند که می‌تواند برای تلاش های سئوی شما بسیار خطرناک باشد. اگر گوگل صفحات شما را ایندکس نمی‌کند، شما باید برای رفع این مشکل فورا اقدام کنید زیرا این صفحات مستقیما بر فرصت‌های شما در نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر می‌گذارند.

مشکلات خزیدن در صفحات

 

مشکلات خزیدن می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و گاهی اوقات گوگل جزئیات خاصی را در مورد علت این اتفاق ارائه نمی‌کند، اگر این اتفاق بیفتد، استفاده از قسمت بررسی URL در سرچ کنسول می‌تواند برای رفع این مورد از خطاهای سرچ کنسول به شما کمک کرده و عملکرد سایت شما را بهبود دهد.

مسدود شدن صفحات توسط Robots.Txt

 

گاهی اوقات وقتی صفحه‌ای را برای فهرست‌بندی ارسال می‌کنید، امکان دارد توسط robots.txt مسدود شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید صفحات خود را با آزمایشگر robots.txt آزمایش کنید تا مطمئن شوید که با این مشکل مواجه نخواهید شد.

برای اطمینان از اینکه صفحه شما خزیده می‌شود، خط کدی را که از ایندکس شدن جلوگیری می‌کند پیدا کنید و آن را از فایل robots.txt حذف کنید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، پلاگین‌های وردپرس گاهی صفحاتی را به فایل نقشه سایت شما می‌فرستند که نباید در آنجا وجود داشته باشند، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق آن را به طور مرتب بررسی کنید.

نکته اصلی: مطمئن شوید که نقشه سایت وردپرس شما با درج صفحات مهمی مانند صفحه اصلی، صفحه «درباره ما» و سایر صفحات شامل محتوای با کیفیت بهینه شده است.”

2. ارور 404 از خطاهای سرچ کنسول

 

همه ما قطعا با این ارور مواجه شده‌ایم، خطاهای 404 به این معنی است که ربات‌های گوگل در یافتن صفحات مشکل دارند. این یکی از خطاهای سرچ کنسول است که می‌تواند به دلایل بی شماری باشد، گاهی اوقات صفحه، دیگر در مکانی که ربات به آن دسترسی دارد وجود ندارد یا گاهی اوقات صفحه اکنون خالی است.

یکی از رایج ترین ارورهای سرچ کنسول ، ارور 404 است که با تغییر وب‌سایت‌ها اتفاق می‌افتد. درک این خطاها و نحوه رفع آن‌ها می تواند به ظاهر وب سایت شما کمک کند.

یک Soft 404 از URL ارسال شده

 

گاهی اوقات هنگام ارسال یک صفحه برای ایندکس، سرور آنچه را که به عنوان خطای Soft 404 شناخته می‌شود، برمی‌گرداند. این‌ها صفحاتی هستند که به نظر می‌رسد توسط Google شکسته شده‌اند اما پاسخ 404 Not Found را نشان نمی‌دهند.

این‌ها می‌تواند ناشی از این باشد که صفحه‌ای با یک دسته‌بندی خاص هیچ محتوای مرتبطی با آن دسته‌بندی نداشته باشد یا اینکه شما در وب‌سایت خود صفحات و محتواهایی تولید می‌کنید که نباید وجود داشته باشند. یا باید این صفحات را به صفحات 404 مناسب تبدیل کنید یا آن‌ها را به مکان جدید ریدایرکت کنید. را‌حل دیگری که وجود دارد، اضافه کردن محتوا به این صفحات است.

Not Found 404

 

یکی دیگر از مشکلات مربوط به خطای 404 این است که امکان دارد یک URL غیرموجود برای ایندکس ارسال شود. این می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند. این مورد از خطاهای سرچ کنسول در صورت فراموش کردن حذف یک صفحه از نقشه سایت خود پس از پاک کردن آن از وب‌سایت رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، به طور مرتب فایل نقشه سایت خود را بررسی کنید.

3. خطاهای سرچ کنسول در ویژگی قابلیت استفاده از موبایل

 

با توجه به اینکه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به طور فزاینده‌ای به این نوع وب گردی روی آورده است، وب‌سایت‌ها باید همیشه برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شوند. ارورهای سرچ کنسول در ویژگی قابلیت استفاده از تلفن همراه به این صورت هستند که جستجو در صفحات سایت شما را برای کاربران سخت می‌کند.

محتوای گسترده‌تر از صفحه نمایش

 

یکی دیگر از خطاهای سرچ کنسول عرض‌تر بودن محتوا از صفحه نمایش تلفن همراه است. وقتی محتوا از صفحه نمایش شما عریض‌تر است، معمولا به این معنی است که عنصری در صفحه خود دارید یا تصویری که اندازه مناسبی برای دستگاه های تلفن همراه ندارد. یک مشکل رایج در مورد سایت‌های وردپرس است.

یک راه حل سریع این است که فورا تصویر یا عنصری را که باعث پهن‌تر شدن محتوا از صفحه می‌شود حذف کنید. یک راه حل طولانی مدت این است که کد را تغییر دهید تا اطمینان حاصل شود که محتوا یا عنصر به قابلیت استفاده از تلفن همراه پاسخ می‌دهد.

تنظیم نبودن Viewport  

 

ویژگی viewport برای اطلاع رسانی به مرورگرها در مورد نحوه تنظیم ابعاد صفحه استفاده می‌شود. در نتیجه صفحه را به اندازه صحیح تغییر می‌دهد. اگر یک صفحه ویژگی viewport را تعریف نکند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

شما می‌توانید این مشکل را با مشخص کردن viewport با استفاده از یک متا تگ viewport برطرف کنید. اجتناب از استفاده از عناصر گسترده و بزرگ در سایت می‌تواند از مشکلاتی که کاربران را مجبور به اسکرول افقی می‌کند جلوگیری کند.

کوچک بودن متن

 

از دیگر خطاهای سرچ کنسول در ویژگی قابلیت استفاده از تلفن همراه، کوچک بودن متن است. این ویژگی تعیین می‌کند که اندازه فونت یک صفحه برای خواندن خیلی کوچک باشد و کاربران را ملزم به بزرگنمایی برای خواندن محتوا کند. برای رفع این خطا، کافی است یک viewport در صفحات خود مشخص کنید و اندازه فونت را به درستی در نمای پورت تنظیم کنید. این کار را می‌توان با استفاده از واحدهای نسبی مانند em یا rem به جای استفاده از مقدار پیکسل برای اندازه فونت انجام داد.

نزدیک بودن لینک‌ها و دکمه‌های قابل کلیک

وقتی گزارشی می‌گوید که قسمت‌های قابل کلیک خیلی به هم نزدیک هستند، معمولاً به دلیل نزدیک بودن عناصری مانند دکمه‌ها و لینک‌ها به یکدیگر است. این امر باعث می‌شود که کاربران موبایل به راحتی نتوانند روی بخش‌های موردنظرشان کلیک کنند.

برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی‌افتد، فضا و اندازه عناصر مناسب برای کاربران تلفن همراه را به درستی انتخاب کنید. گوگل توصیه می‌کند که 48 پیکسل باشد و فاصله بین عناصر حداقل 8 پیکسل باشد.

همه‌ی نکات گفته شده، جزو سئو تکنیکال قرار می‌گیرند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما مقاله همه چیز در مورد سئو تکنیکال” را مطالعه کنید تا بیشتر با اهمیت آن در رقابت SERP و سئو آشنا شوید.

نکات کلیدی برای رفع خطای سرچ کنسول

 

با تهیه چک لیستی از کارهایی که برای رفع خطاهای سرچ کنسول باید انجام دهید، می‌توانید از اشکالات سیستم خود جلوگیری کنید و امکان این را داشته باشید که گوگل صفحات شما را بخزد و به سئوی شما کمک کند. در اینجا برای حل ارورهای سرچ کنسول به چند نکته تکمیلی اشاره شده است:

استفاده از طراحی وب‌سایتی که ریسپانسیو و به درستی به اصول پایبند باشد، تضمین می‌کند که قابلیت استفاده از تلفن همراه با مشکلات زیادی مواجه نمی‌شود.

اگر مشکلاتی در پوشش فهرست شما وجود دارد، نقشه سایت، متا تگ های HTML و فایل robots.txt خود را بررسی ‌کنید تا مطمئن شوید که در آن فضاها مشکلی وجود ندارد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 411
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 341
  • بازدید ماه : 720
  • بازدید سال : 4,564
  • بازدید کلی : 20,436