loading...
وبلاگ بام لند
netware بازدید : 19 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

چرا آپدیت محتوا در سئو اهمیت زیادی دارد؟

 

 

یکی از سوالات کلیدی وبلاگ نویسان و نویسندگان وب این است که آیا آپدیت محتوا در سئو اهمیت دارد؟ پاسخ درست این است: بله! به‌روزرسانی محتوا روی سئوی سایت بسیار مؤثر است.

یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب فقط ایجاد محتوای جدید نیست، بلکه به‌روزرسانی مطالبی که قبلا منتشر شده‌اند نیز بسیار مهم است. آپدیت محتوای قدیمی و ادغام آخرین اطلاعات جدیدی که ارزش افزوده‌ای به خواننده ارائه می‌کند به بهبود موقعیت صفحات شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

در این مقاله به شما در رابطه با چگونگی تاثیر آپدیت کردن محتوا روی سئو و روش به‌روزرسانی مطالب سایتتان توضیح خواهیم داد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

 

آپدیت محتوا و موقعیت در گوگل

 

برای هر وبلاگ و به خصوص وبلاگ‌های شرکتی بخشی از هدف هر استراتژی بازاریابی، افزایش دیده‌شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. یک وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که خود را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود معرفی کرده و از رقبای خود متمایز شوید. برای اینکه واقعا به این هدف برسید، محتوای شما باید دائما به‌روز شود. آپدیت محتوا در درجه اول برای خوانندگان شما و سپس برای موتورهای جستجو مفید است. هدف گوگل در واقع، ارائه بهترین نتایج جستجو به کاربران است که با به‌روزترین محتوا همراه است.

بیایید مثالی از چرایی آن را ببینیم:

صفحه‌ای با داده ها یا اطلاعات قدیمی احتمالا به سؤالی که کاربر به دنبال پاسخ آن است پاسخ نمی دهد و او به سرعت صفحه را ترک می‌کند. این منجر به نرخ پرش بالا می‌شود؛ یعنی یک سیگنال واضح به موتور جستجو مبنی بر اینکه کیفیت محتوای صفحه مورد نظر پایین است. در نتیجه، گوگل رتبه سایت را در SERP ها کاهش می‌دهد.

نکته مثبت این موضوع این است که کیفیت بر کمیت برتری دارد و نیازی به ایجاد مداوم محتوای جدید نخواهید داشت. به‌روزرسانی منظم محتوای موجود به صفحه در رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو کمک می‌کند.”

یک پست وبلاگ جامع، با کیفیت و با اطلاعات به‌روز اغلب می‌تواند بیشتر از آنچه تصورش را بکنید برای سئوی سایت مفید باشد.

 

آپدیت محتوا باید برروی کدام محتواها و چگونه انجام شود؟

 

برای اینکه آپدیت محتوا را به درستی انجام دهید، باید مواردی را مدنظر داشته باشید. مثلا می‌توانید با خیال راحت فرض کنید که برخی از صفحات مانند راهنماها یا تعاریف برای چندین سال بدون تغییر باقی می‌مانند.

در اینجا چند نکته مفید برای انتخاب صفحات مناسب برای به‌روزرسانی و چگونگی آپدیت کردن محتوا وجود دارد:

مقررات قانونی یا آمار منقضی شده

 

اگر مقاله ای در وبلاگ شما وجود دارد که در مورد یک هنجار قانونی خاص صحبت می‌کند که دیگر معتبر نیست، پست را با مراجعه به مقررات جاری به روز کنید.

در مورد داده‌های آماری نیز همینطور است. اگر مطالبی برای آموزش یا تحقیق منتشر می‌کنید و متوجه شدید که انتشارات جدیدی ظاهر شده‌اند، محتوای خود را با داده‌های جدید به‌روز کنید که مطمئنا برای کاربر ارزشمندتر خواهد بود.

تغییر قیمت و موجودی محصولات

 

اگر در مقاله‌ای به محصول، گروهی از محصولات یا برندی اشاره کرده‌اید که در مجموعه فروشگاه موجود نیست یا قیمت آن تغییر کرده است، نیاز به به‌روزرسانی محتوا دارد. شما باید قیمت را به‌روزرسانی یا محصولات مورد نظر با سایر محصولات مشابه جایگزین کنید. آپدیت محتوا و ارائه اطلاعات به‌روز به خواننده به افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک می‌کند.

 

پیشنهاد ما به شما: سئو داخلی

 

مقالات خیلی مبهم

 

گاهی اوقات، حتی اگر محتوای یک مقاله هنوز به‌روز باشد، در آن برخی از اطلاعات مربوط سوال خواننده وجود ندارد. این صفحات نیز نیاز به آپدیت دارند. اگر کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند یا اگر به راه‌حل مشکل فقط به صورت سطحی اشاره شده باشد، به سرعت صفحه را ترک می کند؛ که همانطور که دیدیم منجر به افزایش نرخ پرش می‌شود.

بنابراین اگر وب‌سایت شما محتوایی دارد که مشکلی را به طور کامل توضیح نمی‌دهد، زمان بگذارید و آن را آپدیت کنید چرا که کاملا ارزشش را دارد! به عنوان مثال، می‌توانید پاراگرافی اضافه کنید که روی یک کلمه کلیدی جدید مرتبط با موضوع تمرکز دارد و حجم جستجوی آن زیاد است.

 

مقالاتی که زمان زیادی از انتشار آن‌ها گذشته است

 

اکثر کاربران به تاریخ انتشار مقالات توجه می‌کنند. اگر تاریخ انتشار مقاله شما که در SERP نشان داده شده است چند سال پیش باشد، کاربران به احتمال زیاد صفحه جدیدی را باز می‌کنند، حتی اگر رتبه آن در SERP پایین تر باشد. بنابراین، اگر قصد آپدیت محتوا را دارید، حتما آن را با مشخص کردن تاریخ به‌روزرسانی به کاربران خود نشان دهید.

 

مقاله مرتبط: محتوای همیشه سبز چیست؟

 

  • متن را به فصل‌های کوتاه تقسیم کنید
  • مهم ترین قسمت‌ها را بولد کرده یا با رنگ دیگری قرار دهید
  • از لیست‌های گلوله‌ای یا شماره‌گذاری استفاده کنید
  • متون را به عنوان، زیرنویس و پاراگراف (H1، H2، H3، و غیره) تقسیم کنید.

خواندن متنی که به این شکل ساخته شده است برای موتورهای جستجو نیز آسان تر است.

 

تصاویر یا ویدیوهایی که نیاز به آپدیت دارند

 

تصاویر و ویدیوها هم برای گوگل و هم برای کاربران مهم است. اگر اغلب از نمودارها، آمار یا ویدیوهای مختلف در مقالات خود استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همیشه به روز هستند.

تصاویر و ویدیوها برای جلب توجه خواننده و جذابیت بصری و خواندن آسان‌تر مقاله بسیار موثر هستند. بنابراین استفاده از آن‌ها توصیه می‌شود، اما باید همیشه به‌روز باشند.

همچنین به یاد داشته باشید که تگ alt را به تصاویر خود حتما اضافه کنید و آن‌ها را فشرده کنید تا صفحات شما زودتر بارگذاری شوند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 411
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 120
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 211
  • بازدید ماه : 590
  • بازدید سال : 4,434
  • بازدید کلی : 20,306